Beware the Jabberwock, my son! The jaws that bite, the claws that catch!

Ibland undrar jag vad som är fel i mitt huvud. Idag har jag skrivit en dikt. Det är ju inte riktigt min stil. Men jag blev inspirerad i natt.
Igårkväll såg jag på miniserien Alice. Som förövrigt alla måste se för den var galet bra. Sen började jag läsa Lewis Carrolls, Jabberwocky. Älskar den typen av "nonsense verses". Nu blev min inte alls samma sak som den, men iaf med inspiration från Carroll. Ska jobba vidare på den längre fram dock.

Is it really true there isn't a prince?
The Jabberwock told me so.
Then why is there a noble steed
and frogs lined in a row?

'Tis true I've searched through hills and whins,
and every single mow.
The royal heir is what i need.
Now where should i go?

Kommentarer
Postat av: Mathias

nu fick du allt mig att få en tår i ögat! ;(

2010-02-12 @ 18:10:12
Postat av: lilla storasyster

kärlek!

2010-02-13 @ 00:44:25
URL: http://sisolainen.blogspot.com/
Postat av: Fredrik

<3

2010-02-13 @ 21:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0