Well, I guess I am gonna go get a job, I'll see ya later.

Fick en fråga om hur jag fick jobb på MQ. Tänkte svara på det lite snabbt:

När jag flyttade tillbaks till Gotland så hade jag inget jobb. Hade länge velat jobba på MQ så jag gick in och pratade med Butikschefen är i Visby. Hon sa att det inte fanns något ledigt. Stod och snackade med henne en liten stund och sen sa hon åt mig att komma in med CV. Någon dag senare ringde hon in mig på intervju.
Gick på intervjun och vips så hade jag ett sommarjobb på MQ Visby. Det fortsatte som en extra helgtjänst och jag passade på att knyta lite kontakter i andra MQ-butiker och med folk som höll i utbildningar.
Har man bara fått in en fot så är det inte alls svårt att fortsätta. Det handlar bara om att vara framåt och kunna snacka för sig själv. Dessutom vet jag att det är en fördel att vara kille om man söker butiksjobb.
Självklart gäller det att ha en jävla röta också. Komma in i precis rätt stund.

- Se till att gå in personligen, skicka inte in CV.
- Be att få prata med butikschefen.
- Försök att småprata lite och visa vem du verkligen är.
- Ha på dig MQ-kläder.

Mer tips än så kan jag inte ge...

Kommentarer
Postat av: tobias

Åh, jag ska söka!

2010-10-08 @ 23:57:58
URL: http://modeskrapan.se/tobiassikstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0