Greed/Avaritia

Girighet. Att samla på hög. Samla för egen vinning och inte bry sig om andra runt om kring. Ett överdrivet begär av att ha och äga materiella ting. Att istället för att se det som faktiskt betyder någonting, som upplevelser och erfarenheter, bara bry sig om att ha, att få och att ta.
    Jag själv är inte girig. Jag är nog mest sparsam och en gnutta snål. Jag älskar att fynda på rea och väljer ofta billiga alternativ. Inte för att jag är snål. Utan för att jag hellre ser att pengarna räcker till fler saker. Jag vill resa. Jag vill se hela världen. Jag vill kunna steppa och jag vill bli gymnast. Jag vill kunna allt, inte ha allt.
    Det är som de sa på Johans begravning. Det är inte han med högst hög som vinner i slutändan. Det är han som har mest erfarenheter, minnen och upplevelser. Han som blir ihågkommen som en godhjärtad och älskad person.

Det är han jag vill vara.



Kommentarer
Postat av: denke

nu är det bara högmod kvar! :)

2009-05-08 @ 15:51:31
URL: http://deenkee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0