Eurovision Song Contest

Surprise. Jag tänkte säga några ord om gårdagens final. Måste säga att efter att ha kollat på "inför ESC" de senaste veckorna så hade jag sett framför mig med skräck i ögonen hur årets tävling skulle va. Efter att ha kollat på delfinalerna och sett en del bidrag som är det värsta som har varit med under min tid som fantast, och dessutom sett programledarna, så kunde man ju inte vara positiv någon stans.
    Men jag var nöjd med startfältet och jag gillade en hel del bidrag. Tyckte att Malena skötte sig jättebra men vad betyder min lilla röst i eurovisionsammanhang? Jag slängde iväg tre röster. Norge, Estland och Albanien. Sandra Nurmsalu är helt fantastiskt trolskt vacker. Låten är mystisk och får mig att drömma mig bort. Den hamnar i min playlist!

Om någon missade den igår så måste ni kolla här:


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag röstade också på Estland. Älskade låten! Känns som något som skulle passa i Sagan Om Ringen. Jag är helt kääär. PUSS HONEY

2009-05-18 @ 09:18:16
Postat av: sis

nej alltså, jag tyckte startfältet var riktigt starkt i år faktiskt...och malenas låt (som jag aldrig ens hört innan) var fruktansvärd, liksom hennes insats...det är vid såna här tillfällen man skäms lite över sitt land och önskar att man stannat i norge ;)

men nästa år åker vi på finalen, karin har lovat att fixa biljetter ;D

puss puss, älskar dig

2009-05-18 @ 21:34:53
URL: http://sisolainen.blogspot.com
Postat av: sis

nej alltså, jag tyckte startfältet var riktigt starkt i år...och malenas låt (som jag aldrig ens hört innan) var fruktansvärd, liksom hennes insats...det är vid såna här tillfället man skäms lite över sitt land och önskar att man stannat kvar i norge ;)

men näästa år blir det finalen, karin har lovat att skaffa biljetter ;D

puss puss, älskar dig!

2009-05-18 @ 21:37:01
URL: http://sisolainen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0