Envy/Invidia

Avund. Att känna en ilska eller ett hat för någon annan person för att den har något som man själv tycker att man saknar. En känsla som alla har kännt någon gång. Vissa mer än andra. En synd som straffas med att ögonen sys igen med metalltråd för att inte kunna se andra personer och känna begär för deras egenskaper.
    Jag kan inte påstå att jag är avundsjuk just nu. Jag är glad att jag har så fina vänner och världens bästa familj. Klart jag kan kolla på en person och tänka fy fan vilken kropp han har, det vill jag också ha. Dock stoppar min lättja mig från att dra mig till gymmet. Så tvättbrädan får jag stå utan. Samma sak som jag kan bli upprörd när någon vinner 210 miljoner. Men vadå? Det är ju ingenting jag är avundsjuk på för det. Däremot är jag avundsjuk på personer som har lyckliga förhållanden. Det sticker jag inte under stolen med. Tror dock inte att det är så pass mycket avundsjuka att mina ögon måste sys igen med ståltråd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0