Vois vois voit voyons voyez voient

Dessa jävla franska verb. 12 oregelbundna verb och stammen för de 3 olika sorters regelbundna, allt detta i 5 olika tempus, det var allt jag orkade med idag. Varför kan inte verbgrammatiken vara lika lätt som i svenskan. Känner mig inte särskilt redo för en tenta imorn måste jag erkänna. Men sätter jag alla verb så har jag nästan dragit ihop hälften av poängen på tentan o då borde jag kunna skrapa ihop ett E. Det är det enda jag behöver. Det är ju trots allt min bokstav.

För övrigt ska jag ta efter min syster o skapa veckans. Gjorde det på nyåret men kanske borde sammanfatta varje vecka så. Så nu kör vi:

Veckans låt: Randy Crawford - Almaz, kan vara den vackraste låten jag hört någonsin faktiskt

Veckans pryl: Batteriladdare. Hur skulle vi klara oss genom en timme utan ström om vi inte hade uppladdade mobiler och datorer?

Veckans i-landsproblem: Jag orkar inte gå från sängen till kylskåpet för att äta, därför är jag hungrig.

Veckans citat: "Jag tittar rakt in i spegeln, jag älskar att se mig själv. Jag har en hangup på det., jag vet, att jag alltid vill se snygg ut. Men det är väl för att slippa deala med alla allvarliga grejer, som att tänka på livet efter döden. Fokar man på ögonskugga och om håret ska vara blont eller mörkt så håller man såna tankar borta." - Carolina Gynning

Veckans tanke: Att man inte kan köpa lycka är the biggest bullshit ever.

Veckans bubblare: Veckans överraskning: Skatteåterbäring.

Tack sis för stölden;)

Sov gott Sverige och hoppas ni tänker skapa en lika fantastisk vecka som jag ska få.

Pssst... glöm inte Vickan imorn;)

Kommentarer
Postat av: sis

Hihi, det var så lite så ;)

Jag älskar Carolina Gynning, hon har verkligen kommit lååångt sedan Big Brother-tiden. Det är annat än man kan säga om vissa andra (läs: Linda Rosing).

Du anar inte hur mycket jag längtar till påsk! Det ska bli så härligt att ses igen, det var faktiskt lite för länge sedan nu.

Hoppas tentan går/gick bra. Älskar dig!

Pussa

2009-03-30 @ 12:20:28
URL: http://sisolainen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0