Globen 14/3-09

Jag saknar ord för att beskriva lördagskvällen. Det var lätt den bästa melodifestivalen hittills. Fick tag på biljetter i fredags, otroligt nog, och lyckades dra med mig Anna trots att hon hade tenta igår.
Plats på parkett för andra året i rad. Det är en helt obeskrivlig känsla att sitta där. Fick dessutom en fjäderboa av en kille några rader längre bak. Jag var helt säker på att den var rosa, tills jag var på tunnelbanan typ vid slussen då jag märkte att den var vit. Hade viktigare saker att kolla på i Globen.
    Upplösningen var minst sagt nervös... när måns fick så några röster av tittarna satt jag på knä i mittgången, när alcazar gick samma öde till mötes låg jag mer eller mindre på mage. När Ugglan fick näst mest poäng ville jag avlida. "Helvete! Nu måste Agnes eller Malena ta maxpoäng! Kom igen nu för faaaan!" Jag skrek så att min röst var borta. Folket på raden bakom tyckte att mitt engagemang var fantastiskt roligt. De hejade på Ruggugglan bara för att jag hatar henne.
Sen kom det... Malena fick maxpoäng och jag har nog aldrig varit gladare. Fy fan vilken final!
    Barnfamiljerna runt omkring var nog måttliga åt alla svordomar, men barnen själva verkade ha kul. Utom killen framför som lade sig ner på stolarna när Malena sjöng första gången. Jag fick låna hans lampgrej.
    Nu väntar jag spänt på melodifestivalen 2010!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag röstade 12 gånger på Mns o inte fan hjälpte det... åhh.. varför har inte svenska folket lika bra musiksmak som oss två erik? =)

2009-03-18 @ 09:47:27
URL: http://tickle.blogg.se/
Postat av: Madde

*mÅNs ska det stå!

2009-03-18 @ 09:47:57
Postat av: sis

Jag håller med Madde! Vad tusan liksom, inte okej. Älskar att läsa det du skriver, så himla bra är det. Och du är för rolig, haha.

Älskar dig!

Puss

2009-03-19 @ 16:37:27
URL: http://sisolainen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0