Gluttony/Gula

Frosseri. En ganska komisk synd. Överkonsumtion, främst av mat. Att äta för ofta, att äta för mycket, äta för dyrt och äta för glupskt. Kan inte riktigt förstå själv hur detta kan vara en synd. Borde snarare vara en belöning. Mat är det bästa som finns och kan fylla många tomrum i ens liv. En annan sorts frosseri är intaget av alkohol. Det om något kan fylla många tomrum i ett liv. Akta er för det.
    Jag har alltid haft en förmåga att äta för glupskt och för mycket. Finns det mat så äter jag, även om jag är mätt. Det skulle vara de senaste dagarna som mitt frosseri har upphört. Maten hemma är slut, pengarna är slut. Tack vare lättjan. Då blir det en liten burk majs till lunch och en burk vita bönor till kvällsmat. Idag blev det en nutrilett till lunch. Från frosseri till svält inom bara några dagar. Men jag sonar iaf för mina synder och slipper förhoppningsvis brinna i helvetet på grund av min överkonsumtion.



Kommentarer
Postat av: Stefan Bengtsson

Ja, absolut... Hur kan det vara en synd :D

Ett intressant ämne måste jag då säga.

Kram!

2009-04-27 @ 12:57:58
URL: http://salvepope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0